Școala Primară "Surorile Providenţei"

Misiunea noastră cea mai importantă este educarea inimii copiilor.

COPILUL MEU ESTE INCREZATOR SI PERSEVERENT

Postat pe: 06-04-2023
Nr. vizualizari: 113 ochi surorile providentei

COPILUL MEU ESTE ÎNCREZĂTOR ȘI PERSEVERENT

 

Prin diferitele tipuri de activități desfășurate acasă și la grădiniță, prin maniera în care comunicăm și ne comportăm cu cei mici (care sunt în plină dezvoltare), putem crește încrederea în sine și perseverența copiilor. Să ne asigurăm că sprijinim preșcolarii să-și achiziționeze aceste abilități de care au nevoie pentru a avea succes și pentru a fi fericiți. Prin „succes” înțelegem a face tot ce ne stă în putință. Prin „fericit” înțelegem că cel mic se va plăcea pe sine, va avea prieteni, se va strădui să învețe, îi va ajuta pe ceilalți și va face din grădiniță și casă locuri unde va trăi și va învăța în siguranță și ordine. Prin „fericit” înțelegem de asemenea, că cel mic nu se va simți mult timp foarte trist, îngrijorat sau furios și nu-și va dori să se certe cu ceilalți sau să- și petreacă mult timp singur și să se retragă din joc sau activități.

Să le spunem copiilor că e în regulă să greșească, ei abia acum învață, să nu facem o tragedie din greșeală ci să o privim ca pe o ocazie de a învăța și de a exersa.

Dezvoltarea socio-emoțională a copiilor este foarte importantă, mai ales că la vârsta preșcolară se produc însemnate schimbări în acest sens. Emoțiile și sentimentele preșcolarului însoțesc toate manifestările lui, pornind de la jocuri, împărțirea jucăriilor, a reuși să își facă prieteni, așteptarea rândului, îndeplinirea sarcinilor primite de la adulți etc. Este foarte important ca preșcolarul să recunoască emoțiile lui și a celor din jur și să-și gestioneze adecvat propriile emoții. De exemplu furia, să găsească modalități prin care să o gestioneze și să se calmeze.

Atunci când spunem încredere ne dorim ca preșcolarul:

  1. să vorbească suficient de tare încât să fie auzit
  2. să aibă o poziţie dreaptă
  3. să stabilească contact vizual atunci când vorbeşte cu ceilalţi
  4. să continue să lucreze la o sarcină dificilă fără a cere ajutorul educatoarei
  5. să ceară ajutorul educatoarei doar după ce a încercat singur şi nu a reuşit
  6. să-şi dorească să încerce noi activităţi chiar dacă poate nu le va putea realiza
  7. să nu renunţe la ceea ce face din cauza greşelilor pe care le face atunci când învaţă ceva nou
  8. să salute un coleg nou
  9. să se prezinte unui coleg nou
  10. să-i abordeze pe ceilalţi colegi pentru a-i invita la joacă
  11. să socializeze cu mai mulţi copii în timpul pauzelor
  12. să-şi exprime dezacordul faţă de anumite lucruri sau activităţi pe care alţii i le sugerează şi pe care el nu doreşte să le facă etc.

 

Atunci când spunem perseverență ne dorim ca preșcolarul:

  1. să persevereze atunci când lucrurile par dificile
  2. să încerce să facă ceva dificil
  3. să continue să lucreze la o sarcină plictisitoare
  4. să observe ameliorarea rezultatelor pe măsură ce exersează
  5. să gândescă că poate să reuşească atunci când va continua să încerce

 

 

 

Bibliografie: Programul educațional DA, POȚI! Michael E. Bernard

 

 

 

 

 

 

 

 

 

eroare surorile providentei
Ne pare rau, a aparut o eroare!
x
succes surorile providentei
Va multumim!
x